Untitled design (2)

Noslēdzas 5. projekta “Uzņēmuma un tā produktu ilgtspējas palielināšana izstrādājot vegāniem piemērotas receptūras un ieviešot dabai draudzīgu iepakojumu” aktivitāšu periods

Noslēdzoties 5. projekta "Uzņēmuma un tā produktu ilgtspējas palielināšana izstrādājot vegāniem piemērotas receptūras un ieviešot dabai draudzīgu iepakojumu" aktivitāšu periodam, Orkla Foods Latvija veiksmīgi noslēdz divus gadus ilgu pētījumu par veselīgāku, ilgtspējīgāku un patērētājam draudzīgāku produktu attīstību.

Projekts tika īstenots laika posmā no 2023. gada 1. marta līdz 2025. gada 28. februārim, un tā noslēdzošais – 7. un 8. aktivitāšu periods – aptvēra laiku no 2024. gada 16. septembra līdz 2025. gada 28. februārim.

Šajā noslēdzošajā posmā tika:

  • pilnībā ieviesta kūtī turētu vistu olu izmantošana “Spilva” zīmola majonēzēs poli paciņās (46 produkti),
  • izstrādātas un testētas tomātu mērces ar samazinātu cukura daudzumu (10–30%) – no četriem izstrādātajiem paraugiem, trīs virzīti tālāk cenu izvērtējumam,
  • pabeigta receptūru izstrāde ar cukura samazinājumu līdz 30%, izmantojot alternatīvas izejvielas (oligofruktozi u.c.),
  • veikta “Spilva” dresingu testēšana bez konservantiem – vairākiem produktiem vēl turpinās derīguma termiņa izturēšanas testi,
  • uzsākta ISCC sertificētas rapšu eļļas ieviešana ražošanā visos atbilstošajos produktos.
  • Vienlaikus turpinājās arī ilgtspējīga iepakojuma risinājumu meklējumi.

Divu gadu laikā projekta ietvaros pārskatītas visas “Spilva” mērču un majonēžu receptūras – gan ar mērķi samazināt pievienoto cukuru, gan izslēgt konservantus. Tāpat sadarbībā ar ražotājiem un izejvielu piegādātājiem veikti būtiski soļi uz vegānisku produktu attīstību un dzīvnieku labturības standartu ieviešanu.

Projekta rezultāti jau snieguši pozitīvu ietekmi gan Latvijā, gan starptautiskajos tirgos. Slovākijas tirgū veiksmīgi komercializēti divi vegānie produkti, kas izstrādāti Latvijā un jau pirmajā gadā pārsnieguši 68 000 pārdotu vienību robežu, ar pieauguma prognozi arī 2025. gadā.

Šis projekts ir apliecinājums Orkla Foods Latvija ilgtermiņa apņēmībai virzīties uz ilgtspējīgāku produktu portfeli, vienlaikus saglabājot augstu kvalitāti, uzturvērtību un atbildību pret vidi un sabiedrību.