Publicitates-foto-1-scaled-aspect-ratio-16-9

Koncerns “Orkla Latvija” noslēdz 2024. gadu ar teju 113 miljonu eiro apgrozījumu, šogad fokusēsies uz modernizāciju

Latvijā vadošais zīmolu pārtikas ražošanas koncerns “Orkla Latvija” 2024. gadā strādājis ar 112,8 miljonu eiro apgrozījumu, kas ir par 1,8 % mazāk nekā iepriekšējā gadā. Neskatoties uz atsevišķiem izaicinājumiem izejvielu tirgū, uzņēmums saglabājis stabilu finanšu sniegumu un turpinājis investīcijas ilgtspējīgā attīstībā. Aizvadītajā gadā nodokļos tika samaksāti vairāk nekā 15 miljoni eiro, savukārt koncerna peļņa veidoja teju 3 miljonus eiro. Eksporta apgrozījums saglabājies tuvu 2023. gada līmenim un pārsniedz 28 miljonus eiro. Tāpat uzņēmums turpinājis stiprināt vietējo ekonomisko attīstību un investēt, ieguldot ne tikai darba vides modernizācijā, bet arī tehnoloģiskajā attīstībā un efektivizācijā. Ražotnē “Laima” vien pērn ieguldīti vairāk nekā 430 tūkstoši eiro.

Šis ir bijis gads, kurā lielu fokusu veltījām iekšējo procesu sakārtošanai un attīstībai. Mūsu galvenā prioritāte nemainīgi ir būt Latvijas patērētāju pirmajai izvēlei zīmolu pārtikas kategorijās, taču, lai to izdarītu, mums ir jāspēj iet līdzi laikam un gudri plānot un izmantot resursus, kas mums ir pieejami. Ja 2023. gads izcēlās ar pasaulē valdošajiem ekonomiskajiem izaicinājumiem, tad 2024. gads mums kā ražotājam iezīmējās kakao krīzes zīmē. Pērn piedzīvojām vēsturiski augstāko kakao pupiņu cenu kāpumu, kas ļoti ietekmēja ikvienu šokolādes produktu ražotāju pasaulē. Tas lika pārstrukturizēt šī brīža resursus, attīstīt pārrunu prasmes jaunā līmenī un vēl skrupulozāk pieiet plānošanai, īpašu uzmanību pievēršot iepirkumiem un to ietekmei uz uzņēmuma ikdienas darbu. Šis izaicinājums ļāva paplašināt redzesloku ne tikai ārējos tirgos, bet saskatīt vēl neatklātu potenciālu arī iekšējam resursam. Tas savukārt ļāva spert lielu soli pretī modernākam uzņēmumam un daudz efektīvākiem ikdienas administratīvajiem un ražošanas procesiem. Tika uzsākts darbs pie jaunas, mūsdienu prasībām atbilstošas uzņēmuma resursu vadības sistēmas – SAP S4/HANA – ieviešanas, kas ir lielākais digitalizācijas un pārmaiņu projekts uzņēmuma vēsturē un tiek īstenots vēl joprojām. Arī šogad turpināsim ne tikai investēt ražošanas procesu attīstībā, bet arī stiprināt uzņēmuma mugurkaulu ar efektīvu un pārskatāmu procesu attīstību,” norāda Toms Didrihsons, SIA “Orkla Latvija” valdes priekšsēdētājs.

Investīciju fokuss arī 2024. gadā nemainīgi tika vērsts uz ražošanas modernizāciju un ikdienas procesu uzlabošanu. Ražotnē “Laima” tika investēti vairāk nekā 60 tūkstoši eiro jaunas ražošanas līnijas pielāgošanai, kas ļāva uzsākt jauna produkta automatizētu ražošanu un palielināt ražotnes jaudu. Papildus tam, aptuveni 370 tūkstoši eiro ieguldīti jaunas “flow-pack” iepakošanas iekārtas iegādē, kas nodrošina efektīvāku un konkurētspējīgāku šokolādes batoniņu iepakošanu. Šādā veidā ražotne stiprina zīmola produktu konkurētspēju tirgū, izvēloties mūsdienīgas iekārtas, kas nodrošina produktu kvalitātes atbilstību augstākajiem standartiem. Lai uzlabotu izejvielu apriti un kopējo ražošanas loģistiku, “Ādažu” ražotnē ieviestas jaunas kartupeļu pieņemšanas siles, modernizēta infrastruktūra, tostarp veikta asfalta seguma nomaiņa un ieviesta mūsdienīga apsardzes sistēma.

Vērienīgākā ilgtermiņa investīcija saistīta ar mūsdienu prasībām atbilstošas uzņēmuma resursu vadības sistēmas (SAP) ieviešanu, kas ne tikai kalpos kā stratēģisks instruments turpmākai izaugsmei, bet paātrinās uzņēmuma darbplūsmas, uzlabos darbības efektivitāti, cels produktivitāti, kā arī uzlabos klientu pieredzi.

2024. gadā “Orkla Latvija” turpināja mērķtiecīgi īstenot uzņēmuma ilgtspējas stratēģiju visos galvenajos virzienos. Par būtiskāko sasniegumu uzskatāms fakts, ka “Laima” ražotne ir pilnībā pārgājusi uz šokolādes produktu ražošanu no ilgtspējīgi audzēta un “Rainforest Alliance” sertificēta kakao, kas apliecina tā atbildīgu iegūšanu un audzēšanu. Turpinot rūpēties par atbildīgi iegūtu izejvielu izmantošanu, zefīru ražošanā tika ieviesta tikai no sprostiem brīvo vistu olu izmantošana, savukārt visi “Ādažu” čipsu produkcijā izmantotie kartupeļi iepirkti no ISCC+ sertificētiem audzētājiem.

Darbs tika īstenots arī pie cukura un sāls samazināšanas. “Ādažu” ražotne jau gadu pirms uzstādītā termiņa sasniedza mērķi – par 15 % samazināt sāls saturu sāļo uzkodu produktos. Ilgtspējīgāku iepakojumu virzienā uzņēmums ieviesa FSC sertificētas kartona transporta kastes “Ādažu” čipsu pārvadāšanai, kā arī tika veiksmīgi sertificēts kartupeļu audzēšanas process. Šie soļi apliecina uzņēmuma apņēmību samazināt vides ietekmi un vienlaikus saglabāt augstu kvalitāti visā vērtību ķēdē.

Sasniegto ilgtspējas jomā pierāda arī sabiedrības vērtējums. Korporatīvās ilgtspējas un atbildības institūta veidotajā Ilgtspējas indeksā, piedaloties ceturto gadu pēc kārtas, uzņēmums tika novērtēts ar Platīna kategoriju.

Tāpat jāpiemin, ka, esot klātesošs sabiedrībai būtiskos notikumos, uzņēmums un tā pārstāvētais zīmols “Ādažu” čipsi 2024. gadā ir kļuvis par oficiālo partneri vienam no prestižākajiem basketbola notikumiem Eiropā – “EuroBasket 2025”, kā arī Latvijas vīriešu basketbola valstsvienībai, tādējādi veicinot aktīvu dzīvesveidu un stiprinot zīmola vietu tirgū.

Arī 2025. gadā uzņēmuma fokuss būs uz vietējo zīmolu attīstību, ilgtspējīgu ražošanu, kā arī iekšējo procesu efektivizēšanu,

 

Papildu informācijai:
Laura Bagātā
Komunikācijas un ilgtspējas vadītāja
SIA “Orkla Latvija”
E-pasts: laura.bagata@orkla.lv
Mobilais tālrunis: +371 26115666
www.orkla.lv