Tapt-Spilva-11.11.2024-28366-aspect-ratio-16-9

“Orkla Latvija” publicē 2024. gada Ilgtspējas pārskatu – samazina CO2 emisijas, mazina sāls daudzumu produktos, pilnībā pāriet uz ilgtspējīgi iegūtu kakao

Latvijas vadošais pārtikas produktu zīmolu uzņēmums “Orkla Latvija” izdevis jau ceturto Ilgtspējas pārskatu. Uzņēmums turpina attīstīt ilgtspējīgu darbību, samazinot CO2 emisijas, mazinot sāls daudzumu produktos un pilnībā pārejot uz ilgtspējīgi iegūtu kakao “Laima” šokolādes ražošanā. Uzņēmums ir izvirzījis mērķi sasniegt neto nulles emisijas līdz 2045. gadam, vienlaikus rūpējoties par produktu veselīgumu un nodrošinot atbildīgu izejvielu iepirkumu.

Ilgtspējīga ražošana ir viena no “Orkla Latvija” ilgtermiņa prioritātēm, rūpējoties ne tikai par drošiem un ilgtspējīgiem izejmateriāliem produktos, bet arī par vides aizsardzību, sociālo atbildību un sabiedrības labklājību. Tādēļ uzņēmums ik gadu seko rūpīgi izstrādātai Ilgtspējas stratēģijai, ļaujot mērķtiecīgi īstenot praktiskus soļus – samazināt CO2e emisijas, pāriet uz atjaunojamo elektroenerģiju, kā arī samazināt atkritumus un ūdens patēriņu ražošanas procesos.

Laura Bagātā, “Orkla Latvija” Komunikācijas un ilgtspējas vadītāja, uzsver: “Ilgtspēja nemainīgi ir viens no uzņēmuma galvenajiem darbības pamatprincipiem. Arī šogad turpinām nopietnu darbu pie mērķu sasniegšanas – samazinām izmešus, veicinām atjaunojamo energoresursu izmantošanu un mazinām ražošanas ietekmi uz vidi. Pašlaik strādājam pie nākamā perioda Ilgtspējas stratēģijas, kas ir loģisks turpinājums jau paveiktajam un atspoguļos mūsu pārliecību – rīkoties atbildīgi pret klientiem, partneriem, darbiniekiem un sabiedrību kopumā, radot produktus, kas ir augstas kvalitātes, ilgtspējīgi ražoti un sniedz pozitīvu ietekmi uz vidi un sabiedrību.”

Pateicoties apņēmīgam darbam pie izmantotā sāls daudzuma samazināšanas esošajos un jaunajos produktos “Ādažu” ražotajās sāļajās uzkodās, ražotnei izdevies pārsniegt uzstādīto mērķi – par 15 % samazināt vidējo sāls daudzumu 2025. gadā salīdzinājumā ar 2017. gadu – 2024. gadu noslēdzot ar 20 % vidējā sāls daudzuma samazinājumu salīdzinājumā ar bāzes 2017. gadu.  Ņemot vērā “Ādažu” čipsu ražotnei raksturīgo svārstīgo ražošanas apjomu un produktu sortimentu gadu no gada, arī kopējais tCO2e izmešu daudzums un apjoms uz vienu tonnu produkta ir mainīgs. Ņemot vērā pieaugušo ražošanas apjomu 2024. gadā, abi rādītāji pieauguši, taču salīdzinājumā ar bāzes 2017. gadu – samazinājušies par 5 % un 4 %.

“Spilva”– efektīvākā “Orkla Latvija” ražotne – pateicoties iepriekš veiktajām investīcijām un ražotnes efektivitātes priekšrocībām, 2024. gadā tā ne vien palielināja ražošanas apjomus, bet arī kļuva vēl draudzīgāka videi. Salīdzinot ar bāzes 2017. gadu, saražots par 26 % vairāk produkcijas, vienlaikus samazinot kopējos izmešus uz vienu tonnu produkta par 17 %. 2023. gadā “Spilva” ražotne pilnībā pārgāja uz atjaunojamās elektroenerģijas iepirkšanu, kā arī investēja saules paneļu uzstādīšanā ražotnes teritorijā. Tā rezultātā 2024. gadā 26 % no kopējās izmantotās enerģijas bija no atjaunīgiem resursiem, tajā skaitā 15 % no visas elektroenerģijas tika iegūts ar uzstādītajiem saules paneļiem.

“Laima” ražotne ir sasniegusi vienu no saviem nozīmīgākajiem ilgtspējas mērķiem gadu ātrāk, nekā plānots – visos šokolādes produktos tiek izmantots tikai ilgtspējīgi iegūts kakao. Sākotnēji “Orkla Latvija” šo mērķi bija izvirzījusi sasniegt līdz 2025. gadam, tādējādi arī izpildot Eiropas Savienības EUDR regulas prasības par atmežošanu nesaistītu produktu piegādi tirgū. Agrāku mērķa sasniegšanu nodrošināja 2023. gadā iegūtā “Rainforest Alliance” sertifikācija un mērķtiecīgs “Orkla Latvija” un “Laima” ražotnes komandas darbs.

Lai informētu piegādātājus par “Orkla Latvija” darbības pamatprincipiem – veikt uzņēmējdarbību atbildīgi, ievērojot cilvēktiesības un darba tiesības, aizsargājot veselību, drošību un vidi, un kopumā piemērojot atbilstošus uzņēmējdarbības principus, uzņēmums 2023. gadā izstrādāja  piegādātāju Rīcības kodeksu. Izstrādātais kodekss ir balstīts uz Ētiskās tirdzniecības iniciatīvas (Ethical Trading Initiative) pamata kodeksa 10 principiem ilgtspējīgai attīstībai, kas ir arī “Orkla Latvija” darbības pamatā. Tādējādi, izvēloties piegādātājus, papildu citiem komerciāliem aspektiem, uzņēmums izvērtē piegādātāju atbilstību Rīcības kodeksam.  2024. gadā jau 97 % no visiem piegādātājiem ir parakstījuši Rīcības kodeksu, kas ir par 17 % vairāk, salīdzinot ar 2023. gada datiem – 80 %. Kā norāda Laura Bagātā, “Orkla Latvija” Komunikācijas un ilgtspējas vadītāja: “Fakts, ka jau 97 % mūsu piegādātāju ir parakstījuši Rīcības kodeksu, apliecina gan mūsu, gan partneru nopietno attieksmi pret atbildīgu uzņēmējdarbību. Šī sadarbība ilgtermiņā veicina pozitīvas pārmaiņas un palīdz īstenot ilgtspējīgus saimnieciskās darbības principus, par ko esam pateicīgi ikvienam partnerim.”

Ar “Orkla Latvija” 2024. gada Ilgtspējas pārskatu var iepazīties ŠEIT.

 

Papildu informācijai:
Laura Bagātā
Komunikācijas un ilgtspējas vadītāja
SIA “Orkla Latvija”
E-pasts: laura.bagata@orkla.lv
Mobilais tālrunis: +371 26115666
www.orkla.lv